×

Om oss

Vi har cirka 1 400 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för dig som småföretagare.

Genom vår kundportal MittKontor möter vi våra kunder över hela landet och kan erbjuda digitala leveranser av alla viktiga dokument samt digitala tjänster 24/7. Vi satsar också på att ta fram branschunika tjänster med digitalt innehåll i syfte att förenkla och effektivisera våra kunders vardag.

Men vi stannar inte där. Det är kombinationen av våra digitala tjänster och vår rådgivning verkligen gör skillnad. Hos oss får du en extra kraft som ger de där framåtblickande råden som får verksamheten att utvecklas, som gör att du vågar ta steget. Våra rådgivare gör svårbegripliga regler enkla och enkla uppgifter digitalt till ett fast och överenskommet pris. Vårt mål är att vara Sveriges bästa rådgivningsföretag och det gör vi genom att få våra kunder att växa. Intresserad av att växa som företagare?

Blogg

Bokföring eller redovisning – Vad är skillnaden?

Enkelt sagt kan man säga att bokföra är att skapa ordning på alla affärshändelser i ett företags ekonomi genom att sammanställa alla verifikationer, och därmed redovisa vad som skett. Bokföring är alltså själva processen att t.ex. få ordning på alla verifikationer (dvs alla kvitton och fakturor som ett bolag samlat på sig under en viss period). När detta är klart, och man har en resultaträkning är detta alltså redovisningen. Man kan säga att bokföring är sammanställandet, och redovisning är produkten när sammanställningen är klar.

Prenumerera på nyheter från företagarbloggen