×

Om oss

Vi har cirka 1 300 medarbetare på drygt 100 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & lön, skatt, juridik, rådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för dig som småföretagare.

Genom vår kundportal MittKontor möter vi våra kunder över hela landet och kan erbjuda digitala leveranser av alla viktiga dokument samt digitala tjänster 24/7. Vi satsar också på att ta fram branschunika tjänster med digitalt innehåll i syfte att förenkla och effektivisera våra kunders vardag.

Men vi stannar inte där. Det är kombinationen av våra digitala tjänster och vår rådgivning verkligen gör skillnad. Hos oss får du en extra kraft som ger de där framåtblickande råden som får verksamheten att utvecklas, som gör att du vågar ta steget. Våra rådgivare gör svårbegripliga regler enkla och enkla uppgifter digitalt till ett fast och överenskommet pris. Vårt mål är att vara Sveriges bästa rådgivningsföretag och det gör vi genom att få våra kunder att växa. Intresserad av att växa som företagare?

Blogg

Så behåller du kontrollen över ditt företag i semestertider

Sommaren närmar sig – och vi vet att du som företagare gärna vill kunna koppla av, utan att tappa kontrollen över verksamheten. Det gör du genom att hantera din ekonomi via digitala verktyg som bland annat Fortnox och Visma. De gör det enkelt för dig att hålla koll även när du är ledig. Här är våra bästa tips för en smidig och stressfri sommar!   

Så håller du koll, utan att vara uppkopplad hela tiden

Allt i mobilen – frihet på riktigt

Med hjälp av Fortnox-appen och Visma-appen eller vilket bokföringsprogram du använder kan du godkänna fakturor, följa upp betalningar, fota kvitton och hålla koll på resultatet. Det mesta går att göra direkt från mobilen, oavsett var du befinner dig.

Bankintegration – slipp dubbeljobb

När ditt företagskonto är kopplat till bokföringsprogrammet matchas in- och utbetalningar automatiskt. Du slipper logga in på banken för att dubbelkolla betalningar, och vi får det vi behöver direkt – vilket gör bokföringen både snabbare och säkrare.

Digitala underlag – spara tid (och papper)

Fota kvitton direkt via bokföringsprogrammets app, vidarebefordra leverantörsfakturor via mejl eller koppla på leverantörsfakturaflöden – så blir allt rätt från början. Digitala underlag minimerar risken för fel och gör att vi kan hjälpa dig mer effektivt. 

Smartare utläggshantering

En fördel av att ha ett företagskort med koppling till bokföringssystemet gör att transaktionen automatiskt kommer in i bokföringssystemet – tillsammans med påminnelse att fota kvittot direkt. Det innebär inga fler borttappade kvitton och inget dubbelarbete. Perfekt när man är på språng – eller bara vill att saker ska sköta sig själva. Med exempelvis Fortnox Företagskort får du och dina medarbetare ett företagskort som är helt integrerat i Fortnox.  

Automatik som ger semesterlugn

När du har detta på plats kan du släppa taget utan att släppa kontrollen. Systemet gör jobbet, och din redovisningskonsult har allt den behöver för att hålla saker i rullning.  Gör en snabb check innan ledigheten.  

Vi hjälper dig som kund i Ludvig & Co

Behöver du som kund i Ludvig & Co hjälp med att aktivera Fortnox Kort, bankintegration eller få koll på digitala rutiner? Hör av dig till din rådgivare så löser vi det – så kan du njuta av sommaren fullt ut. 

Prenumerera på nyheter från företagarbloggen